Организација за развој каријере и омладинског предузетништвa Connecting из Панчева, пилотира модел ко-менаџмента у средњим школама под називом “Школе са заједничким управљањем”. Пројекат има за циљ да подстиче већу демократизацију и учешће ученика у процесима доношења одлука. Инспирисан моделом Савета Европе, овај пројекат тежи да смањи јаз између ученика, наставника и административног особља, стварајући инклузивније и партиципативније образовно окружење. Пројекат се спроводи у периоду од марта 2024. године до јуна 2025. године у оквиру програма Ерасмус +.
Пилот пројекат ће се спроводити у две средње школе у Србији: Политехничка школа из Суботице и Средња техничка школа “23. мај” из Панчева. Циљ је да се модел коначно усвоји и реплицира у целом региону. Организација „Lead“ из Северне Македоније је водећа организација на пројекту a пројекат се спроводи симултано у неколико земаља у региону Западног Балкана. Након развоја, модел ће се у периоду од четири месеца тестирати у школама. Пројекат ће резултирати публикацијом која ће садржати стварне сценарије из пилот фазе, намењене репликацији модела у другим школама.
Одржана су два догађаја која најављују почетак реализације пројекта. Први догађај одржан је 24. маја 2024. у Техничкој школи “23. мај” у Панчеву, а други догађај 29. маја у Политехничкој школи у Суботици.
На догађају у Панчеву, учесници су имали прилику да се упознају са детаљима пројекта, укључујући представљање Ко-менаџмент модела и значај партиципације ученика у управљању школом. Панел дискусија је укључивала говоре Александре Живановић, председнице Ученичког парламента, Александре Самарџић, генералне секретарке Удружења КОМПАС, и Зорице Прпа, психолошкиње из Техничке школе “23. мај” у Панчеву.
У Суботици, догађај који је одржан 29.05. је такође укључио презентацију о значају ко-менаџмента у образовним институцијама и предности овог модела за ученичко учешће. Панел дискусија, одржана у оквиру догађаја, фокусирала се на значај партиципације ученика у образовним процесима. Учествовале су Милица Тиквицки, председница Ученичког парламента Политехничке школе, Александра Зеленика, психолошкиња и заменица директора, и Стела Шаровић, професорка књижевности и педагошка саветница.
Дискутовало се о изазовима и предностима које ко-менаџмент модел доноси школама, с посебним нагласком на побољшању комуникације између ученика и наставног особља те интеграцији ученика у процесе одлучивања.
Очекује се да ће пројекат резултирати публикацијом која ће садржати стварне сценарије из пилот фазе, намењене репликацији модела у другим школама, чиме се обезбеђује шира примена овог модела у региону Западног Балкана.