Uzbuđeni smo što možemo najaviti inicijativu koja ima za cilj da razvije i donese inovirani metod donošenja odluka u srednjim školama širom Zapadnog Balkana.
Ovaj projekat nastoji da pilotira co-management model koji podstiče usvajanje i primenu demokratskih principa u srednjim školama, povećavajući učešće učenika u procesima donošenja odluka. Inspirisan co-management modelom Saveta Evrope, naš projekat ima za cilj da premostiti jaz između učenika, nastavnika i administrativnog osoblja u školama, stvarajući inkluzivnije i participativno obrazovno okruženje.
Ovaj poziv otvoren je za srednje škole u Srbiji koje žele usvojiti inovativne pristupe u procesima donošenja odluka. Projekat će pilotirati co-management model u 2 odabrane srednje škole, s ciljem njegovog konačnog usvajanja i repliciranja u celom regionu.
Ko se može prijaviti:
Srednje škole (državne i privatne) iz cele zemlje. Škole koje su posvećene poboljšanju učešća učenika u donošenju odluka i voljne da implementiraju inovativne metode upravljanja.
Proces prijave:
Za učešće u ovom transformativnom projektu, zainteresovane srednje škole moraju:
- Podneti obrazac za prijavu
- Poslati pismo o zainteresovanosti, naglašavajući posvećenost vaše škole unapređenju demokratskog učešća i donošenja odluka među učenicima na mail connectingpa@gmail.com
- Rok za prijave je: 15. april 2024. godine
Koje su aktivnosti za odabrane srednje škole:
- Nominovanje dva učenika/ce i 1 nastavnika/ce za učešće u regionalnoj razmeni u septembru 2024. godine u Severnoj Makedoniji;
- Organizovati proces konsultacija u školi za prikupljanje podataka o modelu co-managementa (oktobar 2024. godine);
- Uspostaviti co-management telo (novembar 2024. godine);
- Obezbediti uslove za normalno funkcionisanje co-management tela (decembar 2024-april 2025. godine).
Prednosti za škole koje učestvuju:
- Unapređene komunikacijske veštine, zagovaranje, timski rad i demokratsko učešće učenika/ca;
- Poboljšana i češća komunikacija između učenika, nastavnika i školske uprave;
- Integracija modela co-managementa u formalno funkcionisanje škole;
- Povećan interes i učešće u savetima srednjih škola;
- Dugoročni razvoj demokratskih stavova i aktivnog građanstva među učenicima.
Ovo je jedinstvena prilika za napredne škole da vode put u demokratskoj reformi obrazovanja. Učešćem, škole ne samo da će unaprediti svoje vlastite prakse donošenja odluka, već će i doprineti regionalnom kretanju ka demokratskim i participativnijim obrazovnim sistemima.